کاغذ چیست

کاغذ - تاریخچه کاغذ و مقوا-الیاف سلولزی

کاغذ چیست ؟ کاغذ مادّه‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب، کتان،کاه و کلش برنج، باگاس نیشکر و … درست می‌شود که به ان الیاف سلولزی میگویند و بیش‌تر برای نوشتن و نقاشی به کار می‌رود. با این همه ، از آن برای بسته‌بندی ( مانند کاغذ کادو ) ، آرایش درونی ساختمان ، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند.

کاغذ

در جواب دیگر این سوال که کاغذ چیست میتوان گفت خمیر آن بیشتر از چوب سوزنی برگان ساخته می‌شود.(به دلیل داشتن الیاف طولانی تر) کاغذ یکی از فراوردهای مهم چوب است. برای ساختن کاغذ ابتدا تنه درخت را به وسیله دستگاه خردکن به خورده چوب تبدیل می‌کنند.

سپس خرده چوب‌ها را به وسیله مواد شیمیایی و روشهای مختلف در برج پخت خمیر تجزیه می‌کنند و از آنها الیاف سلولوزی به دست می‌آید که خمیر کاغذ نامیده می‌شود. از درهم رفتن الیاف سلولوزی و بعد از پرس آنها ورقه کاغذ ساخته می‌شود.

کاغذ از نظر برش طبق استاندارد های مختلف طبقه بندی می شود. یکی از مهمترین طبقه بندی های بین المللی استاندارد A می باشد. در این استاندارد از A0 که بزرگترین سایز است هرچه عدد بزرگتر می شود ابعاد کاغذ نصف می گردد بطوریکه:

بطوریکه:

A0:84.1*118.9cm

A1:59.4*84.1 cm

A2:42*59.4 cm

A3:29.7*42 cm

A4:21*29.7 cm

A5:14.8*21 cm

A6:10.5*148 cm

سایز های مختلف کاغذ

همچنین بخوانید: تاریخچه ساخت کاغذ

منبع: https://www.parkerlatifi.com/ShowPage/66/%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-

فروشگاهکاغذ و مقوای سراج سلولز پارس/الیاف سلولزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.